Bony podarunkowe i ich znaczenie

Bony podarunkowe i ich znaczenie

Prezenty lubi chyba każdy. Podobnie każdy lubi być wynagradzany za swoje postępowanie. Właśnie dlatego bony podarunkowe cieszą się tak dużą popularnością. Sprawdźmy, w jaki sposób firma handlowa lub usługowa może wykorzystać bony. Dlaczego jest to tak pożądane rozwiązanie i dlaczego warto korzystać z bonów podarunkowych?

Prezenty lubi chyba każdy. Podobnie każdy lubi być wynagradzany za swoje postępowanie. Właśnie dlatego bony podarunkowe cieszą się tak dużą popularnością. Sprawdźmy, w jaki sposób firma handlowa lub usługowa może wykorzystać bony. Dlaczego jest to tak pożądane rozwiązanie i dlaczego warto korzystać z bonów podarunkowych?

Czym jest bon podarunkowy?

Bon to swego rodzaju kupon. Może on przyjmować formę papierową lub cyfrową. Obecnie coraz częściej stosuje się to drugie rozwiązanie. Bon podarunkowy to dokument, który można wykorzystać na zakupy. Czasami bon podarunkowy uprawnia do dokonania dowolnych zakupów na określoną kwotę. Innym razem możliwości są ograniczone jedynie do produktów z konkretnej kategorii. Jeszcze innym rozwiązaniem jest wydanie bonu podarunkowego na konkretny produkt lub usługę.

Jak można wykorzystywać bony podarunkowe?

Przejdźmy do kwestii najistotniejszej, czyli tego, jaką wartość mają bony podarunkowe dla przedsiębiorstwa. W jaki sposób firma może je wykorzystywać? Otóż bardzo często bony stanowią jeden z elementów programów lojalnościowych. Są one nagrodami dla lojalnych klientów za regularne dokonywanie zakupów w danym sklepie lub korzystanie z usług. Bywa też tak, że bonusy przysługują jedynie za zakupy powyżej określonej kwoty. Tak naprawdę jako element programu lojalnościowego bon podarunkowy można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Można stworzyć taki program, w którym po zebraniu określonej liczby punktów klient ma możliwość odebrania bonu na daną kwotę. Innym rozwiązaniem jest przyznawanie bonów podarunkowych za każde kolejne zakupy.

Jak można wykorzystywać bony podarunkowe?

Dobrym rozwiązaniem okazuje się zwykle zwiększanie wartości przyznawanych bonów wraz ze wzrostem wartości zakupów czy też ze wzrostem częstotliwości ich dokonywania. W ten sposób można przekonać klientów do dokonywania większych zakupów lub też częstszych odwiedzin w sklepie, a przecież właśnie budowanie lojalności klientów jest głównym zadaniem programów lojalnościowych.

Warto jednak zaznaczyć, że bony podarunkowe to nie tylko elementy programów lojalnościowych dla klientów. Warto wykorzystywać je również wewnątrz firmy. Chcesz, aby Twoi pracownicy byli przywiązani do marki, promowali ją poza pracą oraz pracowali wydajnie? W takim razie powinieneś ich regularnie wynagradzać. Bony na zakupy w sklepie, w którym pracują to doskonały pomysł. Dzięki niemu pracownicy otrzymają realną korzyść z pracy w Twojej firmie. Nie będzie Cię to kosztowało wiele, natomiast dużo możesz zyskać.

Sprzedaż bonów podarunkowych

Coraz więcej firm decyduje się też na sprzedaż bonów podarunkowych. Czy jest to rozsądne rozwiązanie, przynoszące realne korzyści? Wydaje się, że jak najbardziej. Przynajmniej w niektórych branżach. Klienci nie kupują bonów dla siebie, lecz dla innych osób. Wręczają je jako prezenty. Tym samym, jeśli posiadasz produkty lub oferujesz usługi, które nadają się na prezenty, warto abyś rozpoczął sprzedaż bonów podarunkowych. Dzięki nim być może uda Ci się pozyskać nowych Klientów lub też zachęcić do kolejnych zakupów osoby, które już znają Twój sklep bądź zakład usługowy.

0 0 votes
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.