Dieta 1000 kcal – przykładowy jadłospis. Na jakie efekty można liczyć?

Dieta 1000 kalorii - przykładowe jadłospisy

Dieta 1000 kcal jest jedną z najbardziej popularnych diet odchudzających, skierowaną do osób, które w krótkim czasie chcą, w widoczny sposób, zredukować masę ciała. Jest to rygorystyczny system żywieniowy, opierający się na spożywaniu niewielkiej ilości kalorii dziennie i wymagający bardzo skrupulatnego planowania jadłospisu, poprzedzonego liczeniem kalorii.

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o diecie 1000 kalorii

Dieta 1000 kcal jest jedną z najbardziej popularnych diet odchudzających, skierowaną do osób, które w krótkim czasie chcą, w widoczny sposób, zredukować masę ciała. Jest to rygorystyczny system żywieniowy, opierający się na spożywaniu niewielkiej ilości kalorii dziennie i wymagający bardzo skrupulatnego planowania jadłospisu, poprzedzonego liczeniem kalorii. Dostarczając organizmowi mniej kcal, niż wynosi jego dzienne zapotrzebowanie energetyczne, zmuszamy go do wykorzystania zapasów energetycznych, które zmagazynowane są w tkance tłuszczowej. Wprowadzane ograniczenia są dla organizmu obciążające, dlatego, aby bezpieczne stosować taki system odżywiania, należy przed jego rozpoczęciem skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem i przeprowadzić kurację pod ich okiem. Metoda ta wymaga rezygnacji z cukru, tłustego mięsa i wędlin oraz białego pieczywa i produktów pochodzących z przetwarzania mąki pszennej. Stosować należy produkty pełnoziarniste, najlepiej nieprzetworzone, z dużą zawartością błonnika, witamin i składników mineralnych oraz nabiał o obniżonej zawartości tłuszczu. Ważne jest, by spożywać odpowiednią ilość białka, co zwiększa poczucie sytości i tym samym ogranicza odczuwanie głodu, który często jest towarzyszem diety 1000 kcal. Do przygotowania potraw używać należy technik gotowania lub pieczenia, rezygnując z posiłków smażonych.

Trzy przykłady całodziennego menu w diecie 1000 kalorii

Propozycja numer 1 – dieta 1000kcal

Śniadanie  – 250 kcal
2 kanapki z pełnoziarnistego chleba żytniego z 4 plastrami polędwicy z indyka, 2 listkami sałaty oraz połową pomidora.

II śniadanie – 100 kcal
Grejpfrut (250 g).

Obiad – 360 kcal
Pół woreczka kaszy gryczanej ugotowanej na sypko, dwa plastry pieczonego schabu, surówka z jednej marchewki i jednego jabłka.

Podwieczorek  – 100 kcal
Pieczone warzywa (papryka, pół cukinii, cebula, kilka plasterków bakłażana).

Kolacja  – 190 kcal
Serek wiejski lekki (200 g) oraz jeden pomidor.

Propozycja numer 2 – dieta 1000kcal

Śniadanie – 250 kcal
2 cienkie plasterki wędliny drobiowej, kilka plasterków świeżego ogórka, 1 bułka pełnoziarnista z margaryną, herbata lub kawa bez cukru.

II śniadanie – 100 kcal
Jabłko (250 g).

Obiad  – 350 kcal
300 g krupniku (ćwiartka kurczaka bez skóry, 20 g kaszy jęczmiennej, włoszczyzna, dwa ziemniaki)

Podwieczorek  – 100 kcal
Szklanka maślanki, sałatka z pomidora z cebulką, oliwą, świeżą bazylią i octem balsamicznym.

Kolacja  – 200 kcal
Omlet z dwóch jaj ze szpinakiem.

Propozycja numer 3 – dieta 1000kcal

Śniadanie  – 250 kcal
Dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego, dwa jajka na miękko, szczypiorek.

II śniadanie – 100 kcal
Kromka pumpernikla z twarogiem chudym, szklanka soku pomidorowego.

Obiad  – 350 kcal
Dorsz zapiekany w folii z koperkiem i cytryną (250 g), ryż brązowy (30 g przed ugotowaniem), szklanka kiszonej kapusty.

Podwieczorek  – 100 kcal
3 surowe marchewki (150 g), szklanka świeżego soku z buraka.

Kolacja  – 200 kcal
1 kromka ciemnego pieczywa, 50 g chudej wędliny, sałatka z papryki, cebuli oraz pomidora.

0 0 votes
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.