Jak skutecznie starać się o zlecenia dla firmy

Jak skutecznie starać się o zlecenia dla firmy

Dużo mówi się i pisze o rynku zamówień publicznych. W sieci można znaleźć co najmniej kilka wartościowych miejsc, regularnie uzupełniających bazę wiedzy na temat procedur, interpretacji i wyników postępowań. Ogłoszenia o przetargach to jednak niejedyna szansa na uzyskanie zlecenia dla firmy. Równie wartościowe są ogłoszenia udostępniane na platformach branżowych. W tym artykule opowiemy jakie potrzeby mają zamawiający, co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji oraz gdzie można znaleźć kompletną listę deklaracji na zlecenia budowlane i inne zamówienia branżowe.

Najpopularniejsze zlecenia

Pozornie może się wydawać, że zlecenia nie są powszechnym kanałem świadczenia usług, dystrybuowania produktów czy wykonywania robót. To przeczucie kłóci się jednak z faktami. W samym tylko Dniu Kobiet 2022 roku, na rynku pojawiło się 69 nowych zleceń, w tym ponad połowa to zlecenia budowlane. Liczba aktywnych ogłoszeń z ostatnich dni przekroczyła 1150. Wybór jest zatem olbrzymi i daje szanse na zakontraktowanie klientów w bardzo różnych segmentach. Do najpopularniejszych zamówień możemy zaliczyć:

  • Poszukiwanie przewoźników na trasy krajowe i zagraniczne.
  • Wykonanie remontu pomieszczeń.
  • Wybudowanie dachu i garażu.
  • Różne zlecenia dla elektryków i brukarzy.
  • Wykonanie wycinki drzew.
  • Kolportaż ulotek.

To oczywiście tylko wierzchołek możliwości, jakie czekają na potencjalnych wykonawców.

Ogłoszenia o przetargach i zlecenia – gdzie ich szukać?

Zlecenia budowlane lub zamówienia dotyczące innych branż można wyszukiwać ręcznie, na portalach w stylu olx czy gumtree. Jest to jednak rozwiązanie czasochłonne, niekompletne i przez to cechujące się ograniczoną efektywnością. Jeśli chcemy zapewnić sobie dostęp do wszystkich ogłoszeń, dużo lepszym pomysłem jest wypróbowanie serwisu www.oferent.com.pl. To platforma komercyjna, która gwarantuje szeroki zasięg. Do jej zalet należą:

  • Darmowy i niezobowiązujący okres próbny.
  • Dostępne ogłoszenia o przetargach, inwestycje, wyniki czy baza podwykonawców.
  • Filtrowanie wyników według interesujących nas kryteriów – np. branżowych czy geograficznych.
  • Kompletna informacja na temat danego ogłoszenia – źródło, termin, przedmiot, adres zamawiającego.

Korzystanie z platformy to oszczędność czasu i realne zwiększenie szans na podpisanie interesujących nas kontraktów.

Zlecenia budowlane – jak skutecznie składać ofertę?

Zlecenia charakteryzują się niskimi barierami wejścia. Z tego powodu, przy standardowym przedmiocie zamówienia, liczba aplikacji jest bardzo wysoka. Jak skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą naszej firmie pozyskiwać zlecenia budowlane lub inne:

  • Dokładnie przeczytaj ogłoszenie i stosuj się do jego zapisów! – spójrzmy na przykładowe zlecenie o poszukiwaniu ekipy tynkarskiej. Zamawiający ujmuje tam takie kryterium komunikacji „Zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny (nie odpowiadam na SMS i email)”. W sytuacji, gdy w odpowiedzi na ogłoszenie postanowimy wysłać maila z ofertą, nawet jeśli ten zostanie przygotowany z dbałością o każdy szczegół, umowy z tym klientem nie podpiszemy. Warto wychodzić z założenia, że prośba potencjalnego kontrahenta na pewno ma swoje uzasadnienie – przykładowo zleceniodawca chce mieć wszystkie aplikacje w jednym miejscu, aby żadnego nie pominąć.
  • Nie wysyłaj CV – informacja o poszukiwaniu wykonawcy to nie ogłoszenie o pracę. Osoba wystawiająca oczekuje konkretnej oferty, popartej bogatym portfolio i referencjami.
  • Kto pyta, nie błądzi – ogłoszenia o przetargach są obwarowane licznymi przepisami. Z tego powodu opis przedmiotu zamówienia jest zawsze przygotowany drobiazgowo. Inaczej wyglądają zlecenia. Tu każdy może wpisać, co tylko chce. To wielokrotnie wprowadza niepewność u wykonawców. Jeśli jakieś ogłoszenie uznajemy za opisane zbyt lakoniczne, warto dopytać zamawiającego, co dokładnie miał na myśli. W ten sposób zminimalizujemy ryzyko niedoszacowania lub podpisania umowy na niekorzystnych warunkach.
  • Wyróżnij się! – warto zdawać sobie sprawę, że na jedno ogłoszenie może aplikować nawet kilkudziesięciu wykonawców. Jak sprawić, aby nasza oferta została dostrzeżona na tle innych? Przede wszystkim musi dawać więcej, niż oczekuje zleceniodawca. Może to być pakiet ciekawych referencji, próbka pracy, profesjonalna grafika czy używanie języka korzyści.
  • Dopracuj ofertę – wielu wykonawców składa propozycje jednocześnie do kilku zleceniodawców. Chce w ten sposób zwiększyć swoje szanse na pozyskanie klientów. Ten model działania zazwyczaj wpływa na jakość naszych odpowiedzi. Czasami warto skupić się na jednym kliencie i dopracować swoją ofertę w 100%.
  • Uważaj na komunikację! – „Cześć, widziałem twoje ogłoszenie, chętnie wykonam ten dach. Moja oferta jest w załączniku, pozdrawiam.” – to jedna z wielu propozycji, jakie spłynęły do zleceniodawcy poszukującego wiarygodnej firmy do budowy dachu domu w Poznaniu. Już na starcie zwraca uwagę parę szczegółów. Czy informację handlową należy zaczynać od słowa ‘cześć’? Może mile widziane byłoby zapisanie Twoje wielką literą? Dlaczego nie ma podpisu? Lista uwag może być zresztą dłuższa. Zaleca się przygotowanie takiej odpowiedzi, z której zamawiający dowie się, dlaczego warto wybrać właśnie naszą propozycję.

Stosowanie tych wskazówek przełoży się na wyższą skuteczność w pozyskiwaniu zleceń.

0 0 votes
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.